donderdag 22 maart 2012

Spinnen

Hey allemaal,
Hier is precies niet veel te beleven. Dat is maar een gedacht hoor.
Ik ben zondag een dagcursus spinnen gaan volgen.
Het was een geweldig leuke dag bij herba lana . Ik heb ook weer leuke mensen ontmoet.
We zijn vertrokken van al gewassen wol en dan zonder kaardmolen een lont leren maken.
Onze spinnewielen werden ter plaatse door de man des huizes uitgetest en goed gekeurd.
We leerden spinnen, maar als je mij kent , fietsen kan ik ook niet stillekes, dus actie.
Dus leren stilletjes trappen en dat is niet gemakkelijk. Het is nu dag 5 en het begint eindelijk echt te lukken. Ik spin nu al een fijne draad en nu moet deze altijd fijn blijven, dat is nog een probleem.
Ik had van wolnuts, mooie blauwe texelaar gekregen die al gekaard was. Ik heb deze gesponnen en dat voelde zo leuk aan. Zo kreeg ik nog andere soorten om te oefenen.

blauwe texelaar

mijn eerste spinsels gewassen
Mijn gesponnen wol van vorige dagen heb ik gewassen en ligt nu te drogen.

Nu heb ik nog gewassen wol van Bio schapen van mijn streek. Die is nog niet gekaard. Maar die ben ik aan't spinnen.
wol van schapen uit onze streek 

tanagra :

Zondag nog een tanagra sjaal opgezet 323 steken . Patroon vindt je op ravelry.
De rij met bobbels heeft lang geduurd . Ik heb lang zitten twijfelen over de wol en de priemen.
Ik had nog wol liggen  blauwe wol tosca light van Lang en met naalden n° 4.
Prettig om te breien!!!

Thuisfront:
Mooi weer en 19°C. De tuin roept om gespit te worden. Al een beetje geoefend deze voormiddag en dan onze Jo nog wat gespit. Het komt in orde. Als het meezit gaan de patatten dit weekend gepland worden. Euh!!!misschien nog wat wachten.
Jo heeft de vijver proper gemaakt want de watermunt groeide tot in het midden van de vijver. Onze kikkers en salamanders zijn gespot.
De vogeltjes zijn volop hun nestjes aan't maken want elk plukje wol dat buiten blijft liggen wordt door de vogeltjes meegenomen.
Onze Harley loopt er de laatste dagen een beetje loom bij. Het is precies of er is niets meer om op te jagen. Het kippenhok is te goed afgesloten want de kuikentjes zouden er niet meer zijn met Harley in de buurt. 
Volgende week vertrekken hier 3 pakjes van de paashaas naar Nantes, Oslo en Waterfort Ierland. Dat is toch leuk hé.
Ik ga het hierbij laten. Nog 1 rij breien en dan slapen. Morgen de laatste werkdag van de week. Dit weekend wordt een zonnig weekend voorspeld.
Joepie!!! En Jo en ik, we zijn eens samen thuis.

groetjes

6 opmerkingen:

  1. Mooie wol van Lang is het twee kleurig? Goed gekozen deze kleur staat ook mooi bij Jeans. De Tanagra is zo'n mooi patroon. We hebben wel een beetje dezelfde smaak, ik zag hem bij Wolnuts en zag bij haar ook de prachtige kleuren bollen Holstgarn. Als je straks de slag te pakken hebt met spinnen en het als vanzelf gaat dan is het gewoon een vorm van meditatie. Jouw wolletjes zien er ook zo mooi uit ik ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen, succes en groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mija.
    Ik ben met het paaskonijntje bezig,met toer 24 het lijfje hoeveel steken houd ik over,ik kom er niet uit.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mija,het is gelukt ik ben met de armpjes bezig.
      Groetjes ria.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Heerlijk Mija, die zelfgesponnen wol. Wat leuk dat je dat hebt opgepakt en zo enthousiast aan de gang gaat. En ik zie dat er heel wat bij komt kijken. Je nieuwe shawl is ook erg mooi Ben heel benieuwd hoe hij er uit gaat zien. Tjonge wat ben jij productief. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh wat leuk!!! Wat een mooie wol. Ik mag binnenkort ook een workshop volgen in spinnen. Lijkt me nog best moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen