donderdag 5 juli 2012

wol verven en spinnen

Hop, deze morgen weer vroeg uit de veren(5u30). Je moet er eens op letten als het volle maan is heb ik energie te veel. Ik kan dan moeilijk slapen en de dagen zijn dan te kort om alles te doen wat ik wil doen.
Nu is het middag en ik heb al een hele waslijst afgewerkt. Boven gekuist, wasmachine opgezet, aardappelen uitgedaan en gekookt, rode biet uit de tuin gekookt en deze middag al opgegeten, stof afgedaan, opgeruimd en gekuist....en ondertussen kijk maar op de foto...

nog  oranje en groen geverfd
Ik vond het wol verven gisteren zo leuk, dat ik nog geel en groen voedingskleurstof staan had om uit te proberen. Het geel is hevig oranje geworden...hop holland hop...daaraan doet het mij denken en het groen is zacht van kleur, prima.

Maar met het blauw van gisteren heb ik al gesponnen en navajo getwijnd.

blauw navajo getwijnd
 Inderdaad navajo getwijnd is de draad veel mooier. Ik ga dus beginnen met 3 draden te twijnen ipv 2. Dat is voor de volgende keer.

Ik heb nog 2 uurtjes en dan moet ik gaan werken. Het oranje is al droog hmmmm....

groetjes
ferme marie

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige keluren en wat heb je gewe;dig mooi garen gemaakt! Ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen