maandag 30 juli 2012

Saint-Kilda schaap of Hebridean

Wat een verrassing vandaag !!!
Ik kreeg een mailtje van H. uit Herselt dat hij nog een vachtje wist voor mij bij P. uit Kessel-lo van Hebridean of Saint-Kilda schaap.
Het is ook een primitief schapenras zoals Manx Loaghtan.

Met een big smile ik naar huis, met een zak vol vacht die ik zelf had uitgezocht.
Dank je P. het was heel leuk kennis te maken en je zal versteld staan wat er met de vacht allemaal gaat gebeuren.

Als ik thuis kwam en de zak in de tuin op een tafelzeil leegmaakte, stond als een wip ons poes vespa naast mij. Ze heeft genoten van de wol kijk maar...
yoga..
gezelschap van Harley...
Eigenlijk lagen ze op de vacht die ik wilde wassen maar ik heb ze laten genieten en een ander stuk genomen.

Hebridean op de droogrek
De wol droogde heel snel en dan kon er gekaard worden.

gekaarde Hebridean
 Dan spinnen natuurlijk....
gesponnen Hebridean
Het spinnen gaat heel vlot. Morgen nog een spoel spinnen en dan twijnen.
Niet slecht hé.
Hebridean wol is zwart van kleur. Juist het uiteinde, de puntjes zijn lichtjes bruin. Het is een prachtige vacht, weer eentje om te knuffelen.

Weer een fijne dag, waar ik (en zeker de poezen)van genoten heb en een ervaring rijker.

groetjes
ferme marie

1 opmerking: