donderdag 19 januari 2012

Geboorte van Kareltje

Ja, kijk hier Kareltje is gebreid en klaar om opgevuld te worden. Maar ik had geen oogjes meer en vandaag heeft onze nieuwe vriend 2 oogjes gekregen. Zijn broekje in groene wol en klaar is Karel. Maar toen vond ik dat Suus , dat klein muisje een kleedje nodig had. Voila, een fotoshoot van Kareltje en Suus.
Kareltje en Suus
Annita zal weer heel blij zijn, dat haar patronen gebruikt worden.

Wat heb ik nog zoal gedaan deze week. Ik heb de kraag gebreid van wol Astrakan van Lang.
kraag astrakan van Lang
Het was normaal voorzien voor een kerstkadoo. De wol was besteld maar toen gebeurde er iets onvoorzien. De bestelling werd in Parijs geleverd en toen moest ik noodgedwongen iets anders breien. Maar de wol kwam toch nog terecht en het project is nu voltooid. De gelukkige zal de kraag één van deze dagen krijgen voor haar verjaardag. Het is nooit "te laat".

Wat begon ik deze week, dat was mijn sjaal van Christel seyfarth. Maar het begin was al heel vermoeiend van veel kleuren één bol maken.
Deze morgen 19 januari startte ik mijn sjaal. Spannend!!!
Voor even afwisseling, heb ik  alles klaar gelegd om markeerders te maken.
Ik zal ze misschien nodig hebben voor mijn sjaal te breien.
markeerders
Toen ik oogjes ging kopen voor Kareltje, kwam Maureen mij een kleine tip geven. Een nieuwe breiboek van Lang lag al in de winkel. Stond daar nu net in waar ik op zoek naar was.
Wel een beetje lang voor mij. Ik ben maar een klein vrouwke. Maar het  wordt met wol gebreid van Lang Linda: 11% linnen, 43% viscose en 46% acryl .

3 opmerkingen:

  1. Ha Mija, wat een prachtige Annita-knuffels heb jij gemaakt. Ze zijn prachtig. Ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw Christel Seyfahrt shawl. Welke ben je aan het maken. En mag ik je een tip geven. Maak geen kleurenbol, zoals Christel adviseert. Het is een hele klus en helemaal niet nodig. Je breit gewoon steeds met 2 draden, een van de kleurennuances van de achtergrond en 1 van het patroon en je wisselt regelmatig van draad. Zo kun je heel makkelijk varieren en ook nog een keer afwijken van je kleuren. Veel succes hoor. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zijn ze, je Kareltje en Suusje! En ook ik ben benieuwd welke Christel shawl je gaat maken:)
    Drenthe is ook erg mooi om te fietsen;)

    BeantwoordenVerwijderen