woensdag 6 maart 2013

Wol verven

Gisteren had ik een baal dag. Ik stond op met hoofdpijn, neusloop , moe en mijn humeur op - ipv. +.
Maar ja die dagen moeten er ook zijn.
Eerst s'morgens een fikse wandeling gaan maken en dat had mij toch deugd gedaan.
Als ik ....misschien binnenkort terug kan breien moet ik toch nog wat voorbereidingen doen en ik dacht... wat wil ik eerst breien....sokken ???
Ik heb nog BFL wol liggen en dat heb ik geverfd.

BFL bloesem 
Iemand vroeg mij wat swifter wol was. Wel swifter is een kruising van een melkschaap met een texelaar. De wol is heel zacht, heeft lange harenstructuur van een texelaar.

Dit boek vond ik in de voordeelboek-winkel in Leuven.


Het is een geweldig boekje, waarin de techniek, verven, en verschillende breigaren maken, met soorten wol en  kleuren spelen, duidelijk uitgelegd staat.



Ik ben zondag juist geteld één jaar aan't spinnen.
Woh, het geeft toch een goed gevoel.

Wat ik vandaag ga doen, dat weet je wel......spinnen.

groetjes
ferme marie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten