zondag 6 februari 2011

Creatief weekend

Hallo allemaal,

geldbeugeltje
Dit weekend heb ik mij nog eens creatief kunnen bezig houden. Omdat ons L. haar portemonnee-tje stuk was heb ik haar een nieuw gemaakt. Het past bij haar herbruikbare tas .
Ik hou van felle kleuren. Hoe feller hoe leuker.
breizakje
Ik heb dan ook een zusje gemaakt zoals mijn breizak. Het is gemaakt uit overschotten van stof. Het is een kadoo voor een jarige.
Op de foto zie je dat ik toe was aan een lekker biertje. Het smaakt mij!
Vrijdag ben ik bij oma taarten  gaan bakken voor een onderonsje zaterdag. Van de 4 taarten , een appeltaart met knubbeltjes, een bretoense taart, een chocoladetaart met peer, en een kaastaart schoot er maar 6  stukjes over. Goed gegeten zou ik zeggen. Ons oma haalde haar fles Elexier boven en die hebben we ook bijna helemaal opgemaakt.
kaastaart
Vandaar heb ik voor ons vandaag ook een kaastaart gebakken. Als iemand het recept wil, heel eenvoudig.
kaastaart:
500g platte kaas
3 a 4 eieren
3 a 4 lepels suiker
1 lepel puddingpoeder (vanille)
1 zakje vanillesuiker
bladerdeeg

Je brengt de bladerdeeg in de taartvorm.
De eidooiers met de suiker wit kloppen.
de platte kaas en de puddingpoeder toevoegen
eiwit tot sneeuw kloppen en onder het beslag heffen.
In de taartvorm gieten.
bakken 35 min op 180°C.

Morgen gaat het een mooie dag worden hebben ze beloofd. Spijtig want ik moet morgen werken. Vandaag was het toch ook mooi. Ik heb wat planten gesnoeid buiten.
Ik heb dan ook een uurtje bij de konijntjes gezeten. Gewoon genieten!!!
Allemaal een fijne werkweek toegewenst!!!!
doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten