zaterdag 9 oktober 2010

Toch nog tijd om te breien

wij zitten in ons bord om te eten
Hallo,
Het is zo prettig, die lieve kleine konijntjes. Ze springen rond, komen uit mijn hand eten en zijn heel nieuwsgierig. Ons bolleke, een dik zwartje zat al boven in het slaaphok. Loopplank om binnen te gaan, was te eenvoudig. Gewoon langs de takken omhoog gekropen om lekker bij papa en mama te liggen.
De allerkleinste eten goed en zijn heel vinnig. Ik maak mij voorlopig geen zorgen.
Tussen de konijntjes door heb ik toch nog wat gebreid.
Mijn sokken  zijn af en nu ben ik handschoenen voor mijne jo bezig. Handschoenen zonder vingers, alleen met een duim. Heel handig op't werk vindt hij. Je kan schrijven als je ze aanhebt buiten in de kou.

mannen handschoenen 

Er staan 68 steken op en brei 2re/2av als boord. Na de boord brei ik een kabel waar je geen hulpnaald voor nodig hebt.
Het gaat over 6steken:
1= 2av,  2 steken re samenbreien en de eerste steek nogmaals breien voor je de steken van de linkernaald laat glijden, nogeens hetzelfde 2samen...., 2.av. en gewoon 4 re. Dit steeds herhalen.
2= de volgende priem , de steken breien 2 av, 4 re
3= 2av, 1 re , 2 samenbreien en de eerste steek opnieuw breien, dan de steken van de linkernaald laten glijden, 1 re,  2av, 4 re. herhalen..
Na 5 priemen begin ik voor de duim te meerderen..
ze zijn af, sokken voor mij!!!
Voila, mijn sokken zijn af en in mijn schuif liggen nu 4 paar sokken voor mij.
Ongeloofelijk, want meestal brei ik voor iemand anders of ben ik ze kwijt als ze af zijn.
Als de handschoenen af zijn, ga ik overknees breien. Niet voor mij maar voor enkele jonge mensen die graag korte rokjes dragen in de winter.
Spannend!!

Vandaag is ons Marie ( cavia) ziek. Ik had hun hok verzet zodat ik ze terug van binnen kan zien. Ineens zag ik Marie gewoon van het kleine loopplankje vallen en ze kon moeilijk recht. Ze heeft pijn in haar buikje. Nu zit ze binnen lekker warm in handdoek gerold, maar ondanks dat heeft ze kou. Ze heeft een beetje pijnmedicatie gekregen en nu is het afwachten.
Cavia's zijn heel fragiele beestjes.
Nu  nog een mooie herfstfoto  van in onze tuin
rode paddestoel met witte stippen
doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten