dinsdag 3 april 2012

Paaskadoo en appelmoes

paaskadoo voor mijn moeder
Mijn moeder sloeg de tanagra rond haar schouders. Ze poseerde voor de foto en stapte daarmee buiten. Zalig, en als ik  s'avonds nog even binnenwipte bij haar, zat ze zalig te genieten van de warme sjaal.
Dat maakt een mens blij!!!




 Het thuisfront:
Rabarber- appelmoes:
De rabarber staat al zo mooi in de tuin dat ik vandaag rabarber-appelmoes gemaakt heb.
Je neemt 2 rabarberstelen en 2 appels. Opzetten in een bodempje water en 1 lepel
suiker erop. Laten koken enkele minuten...vuur uitdraaien en laten afkoelen met deksel erop.
Lekker !!!!
De verhouding is 1kg appels en 1/2 kg rabarber.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt je gras met je nieuwe machine toch niet in je nieuwe kleedje gemaaid?
    Vroeger kocht mijn moeder voor ons ook altijd nieuwe kleren met Pasen. Ik vond dat maar niks! Want de hele dag kreeg ik te horen; "Pas op je kleren! Niet in de tuin, dan worden je schoenen vies!"enz. Maar aan de andere kant was ik natuurlijk wel altijd heel trots op al dat moois aan mijn lijf.

    Je hebt rabarber gemaakt zag ik, heerlijk, dat is heel lang geleden dat ik dat gemaakt en geproefd heb. Voor mijn gevoel was dat altijd in de zomer, maar misschien is de rabarber een voorjaarsgroente en ben ik helemaal abuis?

    Heel mooi hoor die shawl voor je moeder en wat fijn voor haar én voor jou dat ze er zo van geniet!

    Wanneer ga je met de Poppyshawl beginnen? Ik ben heel benieuwd. Als ervaren Christel Seyfarthshawl-breister gaat het nu misschien 'makkelijker'. Ben je nog dingen tegen gekomen die je in je volgende shawl anders gaat doen dan in de eerste shawl? (misschien kan ik die tips dan gebruiken in mijn Christelshawl)
    groetjes en een fijne dag. Geniet maar lekker van de geur van het pas gemaaide gras!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sjaal geworden Mija en wat heb je dat snel gedaan. Ik heb het patroon in het nederlands gekregen van Jannie maar moet het nog eens goed doorlezen, ik snap het nog niet helemaal. De appel-rabarbermoes lijkt me ook heerlijk, rabarber met aardbeien( als ze er weer zijn de zomerkoninkjes) moet je ook eens proberen, smullen.
    Ik ga met mijn zus vrijdag naar de breidag jammer dat we elkaar dan niet zien. Ga je ook bij Trollenwol kijken die heeft de Holst Garn, Shetlandwol, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie Tanagra! Lijkt helemaal niet op de mijne. Mijn volgende Tanagra wordt van zelf gesponnen wol. Maar dat duurt nog wel even. Tot in Nieuwegein!

    BeantwoordenVerwijderen