zondag 30 maart 2014

weefkriebels

De lente , wat heerlijk, de zon, alles is groen, de bloemetjes......
Ik heb een weefgetouwtje dat ik ook buiten kan zetten en dat is leuk. Een weefgetouwtje met 12 schachten van meta-getouwen.
Het heeft een weefbreedte van 40 cm en ideaal voor een sjaal, of smalle stukken.
Verleden week heb ik een sjaal geweven.
Linnenbinding met af en toe een pananmabinding.
Ik heb voor de ketting en inslag dezelfde draad gebruikt. De wol is van Lang, Sansibar, de bruine versie.
Sansibar van Lang

Nu heb ik een felgekleurde ketting van sokkenwol genomen en mijn inslag is terug dezelfde wol van Lang, maar nu de blauwe versie.

We hebben deze week geleerd over een gebroken keper en dat moest direct eens uitgetest worden. Het heeft wel iets !!!
gebroken keper
Voila, een korte blog, maar er begint al eens iets moois van mijn weefgetouw te komen en dat doet deugd.
Ondertussen heb ik nog wol gewassen om te spinnen en gekaard. Ook heb ik in de tuin gewerkt, gespit, gras gemaaid en morgen ga ik eindelijk mijn aardappelen en ajuintjes planten.
Vandaag, is het de zevende dag en rust dag.

groetjes
ferme marie


1 opmerking:

  1. Amai, wat een prachtige sjaal heb je geweven, met wol, ik had er geen idee van dat je dat daar ook mee kon.
    En dan de nieuwe die je bezig bent met die speciale ketting erin, supermooi! Dat jij dit allemaal kent en weet, wol wassen, spinnen, kaarden, weven, termen die ik wel ken, maar het doen is wat anders!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen