woensdag 27 november 2013

Babywantjes breien

babyspulletjes
In mijn voorraad zelf gesponnen wol met veel merino  87g. , kreeg ik dit allemaal gemaakt.

Wantjes breien:
Sokkengaren voor naalden n° 3 -3,5
21 steken opzetten en in het rond breien
1 - 8 naald= 1 r, 1 av boordje is klaar
9 - 32 naald=  altijd rechts breien
33 naald= * 2r, 2 r samenbreien* steeds herhalen
34=  rechts breien
35= * 1 r, 2 r samenbreien
36= rechts breien
37 = 2 r samenbreien
einde, draad door de resterende steken en mooi afwerken.

Het sokjes patroon vind je hier op mijn blog.
babysokjes

Wat staat er nu in de startblokken dat zijn deze noorse wanten met zelfgesponnen wol.
wanten met noorse motieven
Wat vind je hier van????
Gisterenavond gemaakt op de les Modiste.
Nog een lint in naaien en er is weer een hoedje klaar.

Vorige week hoorde ik zeggen dat ik in de krant stond. Toen werd er mij heel wat duidelijk. Ik kreeg ineens heel wat bezoekers op mijn blog.
Ik kreeg de krant van mijn schoonzus  en het is een geweldig leuk artikel over handwerk.

Ik ben momenteel mijn kerstkadoo's aan't maken en die krijg je te zien na kerstmis natuurlijk.


Maar wat vindt je van de nieuwe sjaal van Stephen west. Geweldig !!!!
Je vindt het patroon op ravelry. Een uitdaging?????

groetjes
ferme marie
 

 

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het geweldig wat je maakt en prachtig je blauwe hoedje ,wel wat voor onze koningin!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai wat een bezige Marie (zal ik maar zeggen ipv bij) ben je geweest!! Een muts, sokjes en wantjes af in je mooie zelfgesponnen wol, prachtig! En dan dat hoedje, geweldige kleur en ook het model vind ik tof, ik ben jaloers ;-) Je wantjespatroon ga ik binnenkort proberen, je sokjes ook denk ik, bedankt! En je noorse wanten, daar ben ik ook jaloers op, daar droom ik al jaren van, heb nu wol besteld bij Jeanet van "blij dat ik brei" maar wanneer moet ik ze breien????
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoedje, daar hou ik van.... Kekke hoedjes!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je goed bezig. Je wordt een beroemde Vlaming!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha, die laatste foto met die sjaal... zo fout. :)

    BeantwoordenVerwijderen