zaterdag 6 juli 2013

Het is zomer in de Lindekes !!!

OH, wat ben ik blij. Vandaag niet werken en  niet van wacht en ....joepie...lekker alles doen wat je niet laten kunt.

Deze morgen was ik op om 5u10 en eigenlijk al wakker van 4u. Dat gaat zo als je mag uitslapen, een gekend fenomeen.

Lichte nevel kondigde een mooi dag aan en dan was het tijd om eens in de tuin te gaan kijken.
Hij is verwaarloost dit jaar maar toch ziet hij er mooi uit.
allemaal klaprozen
Tussen de klaprozen staan aardappelen van verleden jaar. Niets gaat er verloren!!!
mooie rozen tegen het konijnenhok
koningskaars
kardoen, mooier dan verleden jaar
de eerste ronde courgette
courgette bloem
Voila, dat was de tuin op een mooie zaterdagmorgen.
Dan gaan we over tot actie. Het is 6u en hier is nog niemand wakker. De muziek van Rock Werchter is stil gevallen .
Mijn eerste werk is de wol verven die ik de afgelopen dagen heb gesponnen.
Het moest pink rose worden en dat is gelukt. Met zuurverf van Ashford werd het dit..
hot pink
Nadien ga ik er een jasje uit breien voor een schattig meisje Mare.

Mijn emmers staan weer klaar om wat vachten te wassen.
Hier is de Manx Loaghtan voor mijn Jo, die ligt al te drogen en ....witte wol, van verleden jaar, geen briefje bij wat het is, maar ik denk ook swifter.
Manx Loaghtan
swifter
Wat ik aan't breien ben is voor morgen.....neen, toch even laten zien!!!
bell lace toe up sock
Ik ga verder wol wassen....
doei tot morgen

ferme marie

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n rondje door je tuin.
    Ik vind het sokpatroon heel mooi!
    Groeten, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig sokkenpatroon, ik ben ook aangestoken met dit virus en struin het internet af naar mooie patronen.
    Met een effen kleur wol komt het ajour patroon mooi uit, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi begin van de dag en wat lekker vroeg! Zo heb je extra veel tijd om te genieten. Je tuin is dan misschien 'verwaarloosd' zoals je het schrijft, maar daar is weinig van te zien, wat een mooie rozen en wat een prachtige Koningskaars. Ik nen benieuwd wat voor moois je gaat maken van de roze wol. Je sokken gaan ook vast geweldig worden, mooi dat ajourpatroon, waar heb je het vandaan?
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen