maandag 5 april 2010

lente in de tuin

Dag allemaal,
Het is paasmaandag en avond, onze verlof zit er weer op. Ik ben moe want ik heb de compost eindelijk allemaal in de tuin gevoerd. Mijn armen voelen moe aan maar een nachtje slapen en we zijn weer oké.
Toch even wat foto's uit de tuin. Hier engelwortel, het groeit met de dag. Deze plant gaat dit jaar een bloem krijgen en sterft dan af.  Je kan de stengels gebruiken bij het maken van rabarberconfituur. De confituur is dan wat zoeter. Of je kan de stengels confijten, maar daar ben ik nog niet klaar voor.

Onze kikkervisjes zwemmen rond in de vijver sinds dit weekend. J. vindt dat ze met teveel zijn.....hihi.

Ik heb toch deze vrije dagen goed gebruikt. Tante hil was jarig en haar kadoo-tje wol van Hanne Falkenberg moest nog ingepakt worden. Maar deze keer geen papier maar een herbruikbare tas gemaakt. Ze vonden het allemaal heel praktisch.


Omdat het heel plezant was om te maken nog ééntje gemaakt voor K en I in Oslo. Spijtig geen foto van gemaakt maar de stof was hetzelfde alleen het zakje is groen ipv oranje.
Omdat ons oma het een geweldig idee vond heb ik vandaag voor haar ook maar ééntje gemaakt en nog ééntje....
Je ziet we blijven bezig.
Mijn pulletje is af en in elkaar genaaid.
Nu ga ik eerst mutsen haken voor kom op tegen kanker. Ik heb dus al mijn katoen bij elkaar gezocht en ik heb nog rood, roos, wit, blauw.
Als dat klaar is moet ik  mijn blauw pulleke verder af breien.

Zo dat is dan weer. Ik ga mijn patronen van mutsen eens bekijken en misschien al ééntje beginnen.
doei

4 opmerkingen:

  1. De kado-tasjes zijn heel mooi, en je truitje ook natuurlijk!
    Stien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft hier zo stil?
    Stien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het truitje ziet er heel leuk uit. Ben je er zelf tevreden over? en krijgen we nog een foto 'op model'? Veel succes met de mutsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he, die eloleo tasjes, als je er eenmaal een gemaakt hebt wil je er meteen meer gaan maken! En dan helpen we het millie ook nog een handje op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen