zaterdag 12 september 2015

Terug naar school

We zijn er weer ingevlogen. De laatste modules complexe bindingen en tapijtweven zijn gepland voor dit schooljaar en dan als ik erdoor ben heb ik mijn diploma "Handwever". Woh!!! dat klinkt geweldig.
Het is ook een geweldige opleiding.
Bij complexe bindingen hoort zomer winter, taqueté, samiet enz.....En we zijn al direct van start gegaan met zomer winter weefsel. Wat we de vorige module deden met selectielatten, wordt nu een complexe binding.

Wat staat er thuis op het weefgetouw ?
Op mijn klein weefgetouw ben ik lavendelzakjes aan't weven.

Elk zakje krijgt een ander patroon.
Het is een opeenvolgende doorhaling over 8 schachten, dus fantasie genoeg.

Wat staat er op de breinaalden?
Ik had eens zin om een KAL te doen en omdat ik gek ben op Fair Isle breien en zeker noorse patronen, was deze sjaal zeker een uitdaging.
Hier fair sile sampler II vind je de informatie zo ook op ravelry. De KAL komt van Wieke .

Het wordt gebreid met Rowan felted tweed. Ik was in de wolken dat ik alle nummers zomaar vond in het wolwinkeltje in Leuven.

Voila, het eerste stuk is al af, nu nog het tweede stuk want ik sta een week achter, maar vandaag komt dat in orde.

Vlug mijn beestjes allemaal eten geven en dan hobby tijd !!!

groetjes
ferme marie

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je weer naar school mag gaan. Het klinkt allemaal erg ingewikkeld, maar ja, ik ben dan ook geen aankomend wever hé :-)
    Leuk dat je ook meedoet aan de KAL, het tweede randje is niet zo groot, de 'achterstand' heb je vast snel ingelopen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt heel spannend allemaal ja leuk ook de kal je bent er lekker druk mee

    BeantwoordenVerwijderen