zondag 29 december 2013

Pakjes uitpakken !!!!

Peking tas
Ik val met de deur in huis met de eerste van vele tassen dat ik maakte als kadoo onder de kerstboom.
De Peking tas van Ideenstube, was een uitdaging . Met alleen een foto en de stof heb ik het klaar gespeeld om deze tas te maken voor I.
Peking tas
Dan hop, naar de volgende...
eland tasje
Ik kocht de stof op de stoffenbeurs en met een leuk bloemetjes stofje binnenin is het een handig handtas geworden.
hippie tas
Deze maakte ik voor mezelf, een hippie tas.
stockholm tas
De stockholm tas maakte ik voor Aa. en voor L. maakte ik een Woodstock tas.
Woodstock tas
Zoals je ziet ik heb mij geweldig geamuseerd. Het was eens niet breien , spinnen of weven.
Voor mijn zus, werd er nog een mooi sandwich mandje gemaakt van een kippenstofje.
sandwich mandje
Zo een mandje maakte ik nog 3 keer allen in een ander stofje maar helaas geen foto, voor mijn ex- collega's.
Als ik het allemaal zo bekijk is het een mooie kleurrijke blog met al die mooie kleurtje.

Wat ik vandaag ga doen, is mijn weefgetouw klaarmaken om te weven.
Mijn ketting is geschoren met fijne wol en rietnummer 5.
Nog even het patroon uitzoeken en dan starten.
Tussendoor brei ik verder aan een noorse pull en het gaat vooruit.

groetjes
ferme marie



5 opmerkingen:

  1. Wat een werk is daarin gekropen! Heel mooi allemaal.
    Veel weefplezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ji kan er wat van mooi allemaal,veel weeefplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mija wat een mooie tassen heb je gemaakt, geweldig! Begrijp ik het nu goed dat je ze allemaal zonder patroon hebt gemaakt? En die namen van de tassen, die heb je mooi bedacht, ze geven precies weer wat voor een tas het is. Het klinkt als een tassenwinkel met exclusieve tassen!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alle tassen die je gemaakt hebt zijn echt prachtig. Geweldig om die als cadeau te krijgen. Je hebt ze ook zo mooi op de foto gezet. Het mandje is ook heel leuk. De andere die niet o[p de foto kwamen zijn vast ook heel mooi. Succes bij het klaar maken van je weefgetouw. Er gaat altijd veel tijd en energie in zitten, maar ik vind het altijd fijn om te doen; en dan lekker weven. Ben benieuwd wat je bedacht hebt....
    Fijne dag. Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen