woensdag 16 oktober 2013

Spinnen,spinnewielen !!!

BFL van Passe Partout
We hebben heerlijke dagen gehad in Groningen. Daar was een brei-wol-beurs.
Je kan het niet vergelijken met een beurs  in ons belgenlandje. Op zo een beurs kom je binnen en wordt je overspoeld met wol, spinnewielen, weefgetouw, alle soorten garens, en alle winkels waar je al ooit eens online iets gekocht hebt. Heerlijk!!!!!

Ik heb tijdens die 2 dagen het spinnewiel Bliss uitgetest en heel goed bevonden. Het is een heel stabiel spinnewiel en spint zowel fijn als dikke art yarn.
Bij mijn spinmaatje wolnuts hebben L. en ik, op de spinnewielen Schacht Ladybug en Sidekick gesponnen. Dat was nog leuker, want geheel geruisloos en op een wip vloog de wol door onze handen en we gingen beiden naar huis met een mooi wolleke.
coriedale
J. verraste mij op een zak cordiedale wol en bij thuiskomst werden de wolkammen bovengehaald en mijn spinnewiel.
benen haaknaald
Als je deze haaknaald ziet, weet je alvast wie ik tegen kwam op de beurs, Yvonne.
Ze maakt leuke handige materialen uit been, bot van dieren.
Deze haaknaald is gemaakt uit rendierbot.

Wat kocht ik nog allemaal, bananenvezel, verfdeken,  en een riethaak.
We vonden het heel fijn om zoveel mensen te ontmoeten, maar wie ik ook tegenkwam was dominique knitting. Leuk mekaar daar te ontmoeten!!!

Wat is ferme marie nog allemaal aan't doen ????
Mijn weefgetouw staat weer klaar.
pied de poule
De lessen weven zijn enorm boeiend. Ik weet soms niet aan wat eerst te beginnen maar binnenkort heb ik een zee van tijd. Morgen is mijn laatste werkdag als verpleegster en  dan ga ik heerlijk genieten van al mijn creatieve uitspattingen.


groetjes
ferme marie

6 opmerkingen:

  1. Geweldig dat je meer tijd krijgt wat leuk dit alles weer te zien en horen ,sinds een week heb ik de Side kick echt fantastisch mijn eerst projectje ook klaar gaat als een trein zo soepel en rustig en stabiel ,makkelijk mee te nemen ,mooi je weefwerk lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen heb je gekocht. Die haaknaald van rendierbot is uniek!
    Bananenvezel, riethaak.... onbekende termen voor me, het heeft misschien met weven te maken denk ik?

    vandaag je laatste werkdag: gefeliciteerd, nu kun je heerlijk gaan genieten van al die extra vrije tijd!

    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hé, Groningen was superinteressant. 't Was ook fijn om jou tegen te komen... ik moet nog een berichtje op mijn blog posten, nog geen tijd gehad! En voor jouw pensioen heb ik de indruk dat je tijd tekort gaat hebben, met al je creatieve bezigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je lekker enthousiast. Je bent met allerlei leuke dingen bezig. Van wat je gekocht hebt in Groningen
    zul je veel plezier beleven. Op je weefgetouw een prachtig schijnpatroon. Jij hebt straks toch nog tijd te kort om alles te doen wat je wilt. Ga genieten.
    Groet, Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allemaal Chinees voor mij maar leuk om te zien! :)
    Kijk er naar uit om naar huis te komen deze winter, ga je daar nog wel plaats hebben voor iedereen?

    BeantwoordenVerwijderen