zaterdag 8 december 2012

De kerstboom

08 by fermemarie
de kerstboom

Als de sint en de pieten het land uit zijn, dan mag de kerstboom zijn intrede doen.
Verleden jaar hadden we onze kerstboom geplant in de tuin en die staat nu zo mooi te pronken, dat we het niet over ons hart kregen om hem opnieuw in een bloempot in huis te zetten.
Dan maar achter een andere kerstboom. Hij mag best groot zijn.
Ons pixelke zat als eerste in de boom, en toen hingen er nog geen kerstballetjes in.
Maar het was veel leuker als het eerste balleke zat te blinken in hun oogjes.
Nu als het heel stil is in huis, hoor je het tinkelen van de poezenpootjes tegen de kerstballetjes. Leuk hoor!!!
Het zijn allemaal gebreide en plastieken kerstballen. Mijn berlingots die ik verleden kreeg van onze vrienden kristof en stef vanuit  het breicafé te Nantes, die hangen er ook weer in. Een mooie herinnering!!!

Wat heb ik allemaal gebreid deze week ?
Wel ik heb 2 kerstkadootjes gebreid, en die zijn klaar om in te pakken.
Het is allemaal best gelukt, met zelfgesponnen gekleurde wol.
Nu heb ik een paar sokken opgezet voor mijne Jo.
En zoals je kan zien op de foto, mijn kerstkindje heeft kleedjes aan.
Ik breide een muts, een sjaal, een trui en handschoentjes. Nu nog een broek en dan is het kindje klaar.
Het kindje heeft zo een mooie lach, dat ik er gewoon verliefd op ben.
Tijdens mijn jeugd heb ik heel weinig met poppen gespeeld. Ik heb 3 oudere broers en 2 jongere broers en 1 zusje.
Ik speelde dus voornamelijk buiten met mijn broers. En het was heel leuk.
Maar nu vind ik het fijn, zo breien voor een pop. Wat geniet ik ervan.

Wat is het donker vandaag, maar we zitten ook in de donkere dagen. De donkere dagen zijn 3 weken voor kerstmis en 3 weken erna. Het zal nog een tijdje duren.

Voila, dat was het alweer. Geen foto's van breiwerk dat is voor na de feestdagen.
Nog een fijn weekend en een fijne week.

groetjes
Ferme marie

1 opmerking:

  1. Jouw jo wordtmaar verwend hoor hi...hi ,
    Ja ik krijg de sfeer ook al te pakken,heb vorig jaar een kerstboom van hout gemaakt en die gaat straks weer gezet worden
    Schattig je poesen bij de boom
    Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen