vrijdag 27 juli 2012

spinnen met Manx Loaghtan

gewassen Manx Loaghtan
De zon deed haar best en ferme marie ook want ze heeft de 3 vachten gewassen.
Het is heel zachte wol en ik heb zo een droge vacht eens lekker over mijn schouder gegooid en wat een zalig warm gevoel. Ik ben zo even blijven zitten om het zalig gevoel even vast te houden. Gekke ferme marie !!!

Vorige zaterdag was ik vroeg uit de veren en dan zet ik meestal mijn laptop eens aan. Toevallig zag ik een tweedhandse aanbieding van een kaardmolen . Hij stond er nog maar juist op. Ik heb er geen gras laten over groeien en s'middags stonden wij in Berchem om de kaardmolen op te halen.
Ik ben nu een stukje spinmateriaal rijker geworden.
Dank je Lut, voor het uitlenen van je kaardmolen.

Manx Loaghtan wordt gekaard en ik nam van elke vacht een beetje.

Elke vacht had zijn eigen kleur. Prettig hé !!

Dan spinnen en ja, hoor het spinnen ging vooruit.

3-ply getwijnd en dan een mooi bolleke van gemaakt.

Ik had van wolnuts  nog gekaarde blauwe texelaar liggen en daar is ook alweer een bolleke van gemaakt. Mijn bollenbak wordt groter.
manx loaghtan en blauwe texelaar
Deze nacht kon ik de slaap niet vatten. Ik had enorm veel pijn aan mijn handen door de artritis. Om 00u38 was het zover de regen viel met bakken uit de lucht en het heeft een uur geregend, gegoten.
Deze morgen begon met mist en lichte regen en hopelijk wordt het lekker warm vandaag ,want het is familie BBQ.

Mijn vingers zijn terug wat soepel geworden en ik ga mijn spinnewiel klaar zetten. Go, go....laat het nog maar even regenen, want ik ga spinnen.

groetjes
ferme marie


ps. ik heb wol liggen in zwarte bonen en morgen gaan we kijken wat het geworden is. Ik heb nu 200g. bonen genomen op 1 liter water en 20% aluin.
Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten