dinsdag 27 september 2011

welkom in blogland!

Schandalig dat ik zolang niets van mij liet horen maar hier volgt de update.
Aagje haar sokken
Aagje haar sokken zijn af.
Met al het geschilder en de interieur veranderingen had ik geen tijd om nog sokken te breien.

Mijn volgende paar sokken worden de greenpeace-geitenwollensokken.
greenpeace geitenwollensok
Hier de afbeelding , als je even op  Google intypt vindt je zo het breipatroon.

Ik  liet het aan mijn moeder zien (80 J) en zij vertelde dat tijdens de oorlog de sokken zo  werden gebreid in 2  kleuren en ze konden dan dikker wol gebruiken. Het grijze gedeelde werd rond gebreid tot de hiel. Voor de hiel werd een andere kleur opgezet en helemaal apart gebreid met heen en terug naalden, zo ook de bovenkant van de sok. Als de boven en de onderkant af was werden die aan elkaar genaaid. Of werd de teen weer in één kleur gebreid.






doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten