donderdag 14 februari 2019

lente!!!!

Tipex
Goeiemorgen allemaal,

Mijn winterslaap is bijna voorbij. Ik heb echt deze wintermaanden al veel geslapen. Misschien een voorbode voor een energierijke Lente en Zomer.

Breien:
De pennen staan nooit stil. Ik was op zoek naar een goed patroon voor kniekousen voor peuters . Ik had eigenlijk een beetje heimwee naar mijn vroegere buurvrouw. Ze breide voor B mooie kousen als hij klein was. Geen sokken maar kniekousen, met een boordje met muizentandjes en elastiekje erin en het patroon waren kabeltjes. Prachtig !!!!
Spijtig ze is er niet meer!
Overschotjes van wol was er genoeg, en dan maar eerst spiraalsokken gebreid, lang genoeg dat ze onder de knie kwamen en zonder hiel.
Spiraalsokken is al heel oud en niets nieuw. Vroeger werd het ook gebreid om in klompen aan te doen.


Ze zitten als gegoten, lang genoeg en prachtige kleuren, er was iemand opslag verliefd.
Vandaag wordt er een nieuw breiwerk gestart een vestje voor Adeline, maat 6-9 maand en garen is concept silky, merino met zijde.

Weven:
Mijn Godelieve sjaal is ook klaar. De ketting en inslag is van Alpaca met zijde.

vierkleurendubbel

Vierkleurendubbelweefsel, 2 kleuren voor de ketting en 2 andere kleuren voor de inslag. Dat is mijn doel, maar daar ben ik nog niet.

We spelen nog even met de kleuren .

De tuin:
Aan mijn atelier heb ik een voederplaats gemaakt. Mijn bezoekers buiten vogeltjes zijn ook:
onze kippen

en 2 schattige muisjes.
De muisjes leven onder een stapel hout en zijn echt schattig.
De tuin komt ook tot leven. De rabarber begint, de sneeuwklokjes en de krokussen doen hun intrede.
Vandaag geven ze 15°C en ik ben daar hartstikke blij mee.

groetjes

ferme marie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten