zondag 20 augustus 2017

ambachtenmarkt in Koewacht

Zondagmorgen, mooi weer en op het programma, de ambachtenmarkt op Wolboerderij Blij Bezuiden.
Een fantastische dag met veel mensen die we kennen van het weef- en spin wereld.

Eerst Schaap en Draak, een dikke pluim want elke keer heeft ze mooie lontwol mee , die ze zelf verfde en samen met de kinderen heerlijke rollags maakt.
Alhoewel ik zelf ook wol verf, kan ik er niet aan weerstaan om wat mee te nemen.


Er waren heel veel ambachten te bekijken, maar wat mij enorm boeide was het visleer, door Adrine Pool

visleer indigo geverfd
Ze geeft ook workshops en ik ben helemaal in de ban.

In hun nieuwe winkel van Wolboerderij Blij Bezuiden, was het rondkijken naar de weefgetouwen en spinnewielen van Ashfort.
Mooie winkel .....zeer aantrekkelijk.
Buiten zaten heel wat spinsters en wij hadden spijt dat we ons spinnewiel niet mee hadden.

Noortje , een spinnewiel uit Noorwegen
Noortje, een oud spinnewiel recht uit Noorwegen, spint geweldig.
Onze Nick heeft op een Hopper van Spinolution gesponnen te koop bij Lostcraft.

Hopper van SpinOlution



In de Lindekes:
Deze week werd er terug gebreid in huize Lindekes.
Uit het boek van Jules en Julie breide ik het truitje AGAPANTHUS .
Truitje 18 maand
wol: Rowan Tweed



  Het was eens iets anders dan spinnen en weven.

groetjes
ferme marie

2 opmerkingen:

  1. gezellige dag en wat een mooi lonten daar kan weer veel moois van gemaakt worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal je genoten hebben!
    De Hopper ken ik niet, waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe die halve verticale pedalen bevallen....
    Wat een prachtige kleuren lontwol heb je meegenomen.
    Veel plezier ermee!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen