zondag 1 november 2015

mengboard van Ashfort

Hey allemaal,

Onlangs was ik jarig en kreeg ik van de kinderen en mijne Jo een fantastisch kadoo "een mengboard van Ashfort ".

Dat moest natuurlijk eens uitgetest worden.
Merino mengen met zijde en draadjes enz.... heel leuk om te doen.
Ondertussen zijn ze ook al gesponnen.
Weverschool:
De module complexe bindingen is een geweldige module. We oefenen zomer winter en mijn uitdaging was zomer winter met 3 dan 4 en 5 kleuren.
zomer winter met 5 kleuren
De foto's zijn niet van de beste kwaliteit maar je ziet wat je met kleuren allemaal kan doen.

Hier  turned taqueté  een staal geweven op een dubbel ketting.
Een oefening dat het principe uitlegt.
turned taqueté
taqueté met 3 kleuren.
En zo gaan we door.... volgende les wordt samiet en lampas.
Toch heerlijk om dit allemaal te kunnen leren.

Vandaag is het 1 november en hier is het de gewoonte dat er wafels gebakken worden en gegeten op die dag. Je bakt ze zelf of je koopt ze bij de plaatselijke scouts om de vereniging te steunen.
Dit jaar hebben ze ons huisje vergeten, dus ferme marie is wafels aan't bakken.

Het ruikt hier heerlijk en het is moeilijk om eraf te blijven.


groetjes
ferme marie




3 opmerkingen:

  1. Ja zo n meng bord is reuze leuk ook ik heb er een ,leuke speeltjes en prachtig je weefprojecten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd heel mooi speelgoed ik zag het al eens bij Marloes bofferd ben je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat bord ziet er weer heel interessant uit, ik zou ook niet kunnen wachten om het te proberen. En de wol die ermee gemaakt wordt is echt prachtig weer. Je weeflessen zien er heel moeilijk uit, te technisch voor mij denk ik, misschien eerst beter leren spinnen ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen