vrijdag 3 april 2015

kadootjes en zijde

Op mijn weefgetouw staat een ketting in Zijde en ik weef met dezelfde zijde, in patroon zweedse kant.
De ketting is in 3 kleuren.
Het verbaast mij steeds dat zijde heel sterk is, en heel mooi materiaal is om te weven. Ik haalde de zijde bij Venne.

Vandaag is mijn zus jarig en straks gaan we feesten. Haar kadoo heb ik mooi ingepakt en dat is super goed gelukt.

mooi verpakt
Met dit pakje kan ze van katoen geven !!!!
In een ander pakje zitten  haar vingerlose handschoenen van veyla van Isolda Teague.
 Ik gebruikte 2 bollen merino van Lang, jeanskleur, en met naalden N°3, waren ze snel klaar.
veyla
Het is een leuk patroon en snel klaar.

In de Lindekes:
Ik durfde bijna geen bericht  te posten op 1 april, want niemand zou me geloven.
Snuitje, cavia, is op 1 april ook bevallen van een tweeling.

Je kan hier eentje zien en ze hebben de kleuren van de moeder, die links zit in het hok.
Whoopi die vooraan rechts zit, hebben we al dikwijls gecontroleerd of ze soms geen mannetje is, maar neen, ze is tante Whoopi.
 Winny en Snuitje, waren beiden zwanger als we ze kochten.
Wat een mooi verhaal en ze mogen allemaal blijven. Nog 4 weken wachten en dan hopelijk is het goed weer, dat ze buiten in hun groot hok mogen.
Ik geniet ervan, hoe actief die beestjes zijn en direct na de geboorte.
De 3 dagen oude tweeling , wegen 100g en hun vriendjes van 2 weken oud, wegen 200g.
De mama's zijn in de weer en tante Whoopi die bewaakt alles , zij is de leider in de groep.

Voila, dat was het alweer.
groetjes
ferme marie



4 opmerkingen:

  1. Prachtig die kleuren en wat schattig die tweeling de familie is goed uitgebreid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig staaltje weefkunst! Wou dat ik daar ook het materiaal en de kennis voor had...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi weefwerk met dat motief er in! Je zus was vast heel blij met de cadeautjes, misschien vond ze het wel zonde om het overhemd uit te pakken, wat heb je dat leuk gedaan!
    Gefeliciteerd met de 'gezinsuitbreiding', leuk om steeds maar weer naar te kijken en van te genieten.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat weefwerk in zijde ziet er prachtig uit, mooie kleuren ook! En dat pakketje dat je maakte, echt knap gedaan, je zou het zonde vinden om het open te doen. De vingerlose handschoenen zijn ook al zo mooi, mooie wol en een mooi patroontje! De cavia's doen goed hun best bij jullie, dat is al een kroostrijk gezin ondertussen ;-).
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen