maandag 16 februari 2015

sokken breien

Een paar sokken heb ik afgebreid op de trein naar Gent en terug.
Ons L. heeft nu warme voeten.

Deze sokken zijn helemaal gebreid met restjes sokkenwol.
Gratis patroon op ravelry broken-seed-stitch-socks. Heel leuk om te breien.

Zaterdagavond een nieuw ontwerp gemaakt van sokken met het idee van weefpatronen. Eerst een pied de pôule, keper 4, panama enz....

Het ging razend snel vooruit. De basis wol is schoppel wolle en de inbreipatronen worden  gebreid met allemaal restjes sokkenwol.

Zondag namiddag was het heerlijk weer. Ik ben samen met L. een wandeling gaan maken op de Kesselse berg en naar het natuurreservaat. Ik nam mijn fototoestel mee.
Eerste foto van een koppel geiten:

Een mooi koppel maar mijn batterij van mijn fototoestel was ineens leeg. Goe gedaan, dus dit is het vrouwtje, want de bok was uitgebroken en had het op ons gemunt. We zijn er snel vandoor gegaan.

Voila een paar sokken weer afgemaakt, weer iets dat ik kan schrappen van mijn lijstje. Nu nog 2 patchwork dekens afmaken, die moeten nog gequilt worden en al mijn projecten zijn afgewerkt.

Groetjes
ferme marie


2 opmerkingen:

  1. Amaai! Die sok is al af o_o. Dat is snel! Ziet er fantastisch uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai jij breit echt wel in een sneltempo! En dan nog zo'n mooie sokken, dat moet ik ook eens doen met mijn restjes wol, ga het patroon eens opzoeken! En je eigen ontwerp, wow, chique zeg, echt heel mooi, ik moet dringend ook eens beginnen met sokken of wanten in fair isle. Nee, ik weet iets beter, het patroontje maken dat je me toestuurde (kreeg het gisteren) is misschien een nog beter idee! Knap werk Mija!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen