woensdag 29 oktober 2014

Poncho

Héla, hier mijn poncho is af. Hij komt uit de winter boek van Lang Yarns 2014.
Ik heb hem gebreid uit ander garen dan Malou van Lang, maar uit Silvi van Scheepjes.
Hij is lekker warm en de kleur past weer helemaal bij mij.
Een nieuw project ligt klaar. Deze keer worden het beenverwarmers van loitsu,

Loitsu
Het patroon is in het fins, maar als ervaren breister is dat helemaal geen probleem.

Deze week is het voor mij weven, verven en breien dat op het programma staat.
Maar eerst mijn huiswerk voor weven en studeren want de module satijnbinding loopt al op zijn einde.
Dat is mijn project voor satijn. Een sjaal in damast. De draad is glanzend en het is een plezier om te weven. Het is een satijn 4, met verschillende opeenvolgende doorhalingen over 8 schachten. Het is prettig om te spelen met de vakken en kleuren.

In de Lindekes:
Hier een mooie foto van onze Harley, die mijn poncho moest uittesten. Dan denk je ,nog even doorbijten en de kraag is af!!!! Vergeet het dan maar!!!

Mijne Jo zijn fantastische sokken zijn bijna af, nog juist de teen van zijn laatste sok. Fotosessie volgt.....
Bij mooi weer hoort ook een herfstwandeling.
Het is niet te geloven maar bijna november en we kunnen nog in onze shirt een boswandeling doen, op de benniksberg.
We gaan er weer invliegen, lieve bloggers, er staat zoveel op het programma en ik ga ervoor....


groetjes
ferme marie


3 opmerkingen:

  1. Wat een sjieke poncho zeg in een tof kleurke! Da zal plezant zijn om aan te doen! Uwe zijden sjaal vind ik ook zo tof. En de sokken van Jo wil ik toch wel eens zien als ze af zijn, je maakt ons nieuwsgierig!
    Nog veel plezier met weven, verven en alles erbij!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen