maandag 10 februari 2014

Kunst op school

Op school was er een project " Kunst" in al zijn vormen. Handwerk is ook kunst, en zo ging ik op school alles vertellen over het schaap, de wol , vilten en breien.
Ze kregen allemaal een bolleke gekaarde wol en daar werd eerst mee geëxperimenteerd.


Daarna gingen we over naar een echte handwerkles met de breivork.
Het werd echte kunst !!!!

De Lindekes:
Elke dag wordt er ijverig geweven.

Ik had nog Noro wol liggen en het kleurenverloop maakt de keper tot een mooi stofje.
Dan wordt er nog gebreid met Silkdream van Lang.
en dit moet het worden...
V- Line
Het patroon vindt je op ravelry ,  V-Line van Svetlana Volkova
En als er niet gebreid wordt of geweven, dan wordt er gesponnen op het spinnewiel.
Dit heb ik zondag gesponnen.
BFL met bamboe
Het is fijn om te hobbyen. Ik geniet ervan, maar ook als het weer mooi is en de regen niet met bakken uit de lucht valt.

Voila, dat was het alweer. Deze nieuwe week zal weer vlug om zijn. Er staat weer veel op de planning en ik kijk uit naar het volgend weekend " handwerkbeurs in Zwolle".

groetjes
ferme marie







5 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me heel plezant om kinderen zo in te leiden in de wereld van handwerken :-)
    Je geweven stuk ziet er prachtig uit, supermooie kleurtjes en motief! Ook je gesponnen wol is super van kleur! Benieuwd wat je met de wol nog zal maken en hoe je trui zal verlopen...
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heb je het drukker als ooit ..ha ha maar wel met leuke dingen ,mooi hoor je weefwerk ben ook hard op weg ,maar eenvoudig begonnen eerst even inkomen maar O zo leuk vind ik ook dit weer ,maar hier moet ook nog gewerkt worden ha,,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk verslag van al je bezigheden. Wat leuk om zo met kinderen bezig te zijn. Zij en jij genieten.
    Wat is het weefwerk mooi; de kleuren van Noro zijn altijd prachtig een in de spits keper is het verloop helemaal super mooi.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. veel plezier in Zwolle. Ik heb net een enthousiast verslag gelezen op de blog van de Dutch knitters, dus ik ben zeker dat je daar weer wat ontdekkingen zal doen...

    BeantwoordenVerwijderen