zondag 19 januari 2014

Lucet of breivork homemade

Als je Ferme marie kent, dan weet je dat ze altijd wel iets zal bedenken, om zelf te maken.
Wel ik zocht achter een breivork of lucet. Je zou zeggen 4 euro dat is toch niet veel. Maar als je er 50 nodig hebt om samen met kinderen te doen, dan vind ik 4 euro te veel.
Dus , ik op zoek en vond een geweldige oplossing.

Een raclet-spatel moest eraan geloven. Mijne Jo boorde 2 gaten en dan de 2 vorken met een wipzaag . Voila, ferme marie heeft ze mooi afgewerkt met schuurpapier en ze is tevreden met haar breivorken.

Ik kocht de spatels heel goedkoop en de breivork kost 1 euro.
Ferme marie  dat heb je goed gedaan !!!!

Je ziet ik was weer even zoet met dat project. Ik vond toch tijd om wat te breien.

Mijn Mariustrui gaat aardig vooruit. Ik ben aan het plezantste gedeelte beland.

Nieuws uit de Lindekes:
Eerst en vooral is ons Pixelke terug in orde. Ze heeft de lentekriebels.
En dan het ander nieuws.
Onze Jules is dolgelukkig met zijn nieuwe jonge poppemiekes .

Ze hebben nog geen naam, maar dat komt nog wel. Iemand een naam voor deze prinsessen?

Allé, de zon is weg. Deze namiddag dacht ik eerst te gaan fietsen en dan breien.
Mijn fiets staat klaar !!

groetjes
ferme marie

7 opmerkingen:

  1. Eerste kerstdag en Tweede kerstdag? ;)

    Groetjes,
    Jet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zwarte lola en zwarte riek. Twee bekende volkszangeressen....
    Groeten van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een breivork? Daar had ik nog nooit van gehoord. Ik ben even gaan googelen en heb het gevonden, wat leuk! Het doet een beetje aan punniken denken. Wel een hoop werk om ze zelf te maken...
    Wat wordt je trui mooi. Lekker dat je nu kunt inbreien hé, dan wordt het resultaat pas echt goed zichtbaar.
    De ene kip 'Ferme' en de andere 'Marie'? ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu ben ik wel heel benieuwd wat je met al die breivorken gaat doen.... Iets met kinderen heb ik begrepen, maar WAT? Jullie hebben ze prachtig gemaakt.
    De trui wordt nu interessant om te breien; wel veel steken op de naald.... alleen met wit inbreien of met nog meer kleuren??
    De kippetjes krijgen spontaan wel een naam, daar ben je creatief genoeg voor.
    Groet, Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jeetje wat zijn jullie voortvaarend ,leuk hoor,wat dacht je van popke en mieke..........!!!!!En prachtig je trui
    groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat dacht je van Eufrasie en Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ferm goei oplossing van die breivorken en goedkoop! Je moet er maar op komen :-) En je trui wordt een beauty dat zie ik zo! Voor je kippen, wat dacht je van Tok en Flok?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen