dinsdag 17 september 2013

Fietsen en breien

Het was hier zo druk de laatste weken dat ik er niet toe kwam om even te bloggen.
Ons L. is verhuist van Nantes naar de Lindekes en er moet ook veel papierwerk verricht worden.
Maar tussenin hebben Jo en ik toch tijd gevonden om nog eens lekker te gaan fietsen en dat in ons eigen limburg.  We hebben gefietst  rond Maasmechelen langs het kanaal met berg op en mijn favoriet berg af. Snikheet weer was het.
Het is het eerste jaar sinds jaren dat we niet zijn gaan kamperen.Volgend jaar zullen we onze schade moeten inhalen.

Toch ben ik de heel creatief bezig geweest.
Er is een nieuw aapje geboren.


Hij heeft nog geen naam, maar het meisje Laura die hem gaat krijgen zal er heel blij mee zijn.  Hij is gebreid uit zelf gesponnen wol.
Zoals je ziet , zit hij op het weefgetouwtje van L. Moeder en dochter gaan samen weven op school en weven thuis.
Wat heb ik al veel geleerd op school. We hebben een keigoede leerkracht Lieve en ik hang als het ware aan haar lippen.

Op mijn weefgetouw staat voor het eerst shetland wol. Nadat de wol getest is op sterkte, heb  ik een schering gemaakt van zwarte shetland . De zwarte wol was over van mijn Christel Seyfarth sjaal.
shetland
Alles verloopt goed, maar helemaal in het midden zit er een draad niet goed. Straks wordt er met een deskundig oog gekeken hoe we dat gaan oplossen.

Hier nog onze  deugenietjes Pixel en Tipex.

Ze zijn nu 1 jaar oud en na zo een prachtige zomer vinden ze het moeilijk om te kiezen of ze s'avonds binnen of buiten willen zijn.

Als je spreekt over tomaten , awel dit jaar was echt een tomatenjaar.
Ze zijn overheerlijk. Ik heb al massa's tomatenpuree , tomatensap , soep enz....gemaakt. Het is zo lekker recht vanuit onze serre.

Laatste nieuws:
Morgen terug aan't werk en nog 1 maand te gaan. Dan wordt ik crea-moeder, lesgeefster?? zelfstandige !!! en ben ik ook nog studente van weven tot hoeden maken.

groetjes,
ferme marie


1 opmerking:

  1. Wat een gezellige blog heb jij. Pas aan het weven heb ik begrepen en spinnen doe je dus ook heel graag. Ga jou met veel belangstelling volgen.
    Groet van Willemien út Fryslân.

    BeantwoordenVerwijderen