dinsdag 14 augustus 2012

wol beitsen met rabarber

Hey allemaal,

Deze morgen vroeg uit de veren want ik ging wol beitsen met rabarberbladeren.
Ik zal vlug iets verklappen" het is gelukt".

Deze morgen 5u30 mijn wol in water gestoken.
Dan na het ontbijt van havermoutpap met sojamelk, thee en 2 sinaasapppels, van start gegaan.
Eerst de rabarberbladeren fijn gesneden, alleen de bladeren.
Water opgegoten en een heerlijke rabarberthee gemaakt die een uurtje heeft geprutteld.
beitsen met rabarberblad
Ik heb de wol in netjes gedaan en de rabarber in de pot gelaten en  de wol nog een uurtje gebeitst.
Ondertussen heb ik equisetum arvense of paardenstaart gaan plukken bij de buren. Want die bij ons is ineens spoorloos verdwenen in de tuin.
Fijn gesneden en ook een goede thee van gemaakt= een uurtje pruttelen.
En in de andere kookpot ajuinschillen van zowel gele als rode uien gedaan, en ook laten pruttelen.
Ik heb de wol uit de rabarberpot gehaald na een uurtje pruttelen op 85°C en direkt in de andere kookpotten gedaan, equisetum en ajuinschillen.
Kijk wat een prachtige kleuren:
1.achteraan links equisetum: geel-groen, dan daarnaast gewoon rabarberblad licht geel
2.vooraan ajuinschillen roestbruin.

Ik ben echt een tevreden mens.
Hier nog eens uit een andere hoek genomen.




Ondertussen is de wol gespoeld in azijn en ligt te drogen.

Er staat al een nieuwe kookpot op het vuur met dylonverf Lila dat ik nog had en daar ben ik nog wat wol mee aan't verven.
Lekker gekleurde wollekes!!!!

Vacht vilten:


Ik voelde de volgende dag mijn armen eens zo goed van het knijpen en duwen en kloppen. Maar ik ben tevreden, al is het mijn eerste keer en niet perfect.
Er is maar één probleempje . Het was en is een zeer vuile vacht en ik krijg al het vuil er niet uit. Ik heb de vacht al in de wasmachine gestoken op wolwasprogramma, maar toch zit er nog vuil in de pels.
De vacht is wel prachtig!!
gevilte vacht Hebridean


2 opmerkingen: